Kokemuksia.fi toteuttaa korkealaatuisia ja aitoja asiakastarinoita yritysten todennetuista asiakkaista.

Näin REDGO onnistui ennakoivassa rekrytoinnissa: 500 potentiaalista työnhakijaa yhdellä kampanjalla

Kuvassa REDGOn verkkosivu, jossa kaksi hinausalan työntekijää poseeraa hinausauton edessä. Näytöllä näkyy sivun otsikko "Hinausautonkuljettaja: työ ja avoimet paikat". Etualalla erillinen näkymä lomakkeesta, jossa kehotetaan tilaamaan avoimet työpaikat sähköpostiin REDGOn verkostosta.

Hinaus- ja tiepalveluiden ammattilainen REDGO toteutti Kokemuksia.fi:n tuottamia materiaaleja hyödyntäen vaikuttavan rekrytointikampanjan, jonka ansiosta se sai kerättyä satoja potentiaalisten työntekijöiden yhteystietoja – ja samalla vahvisti työnantajamielikuvaansa logistiikka- ja kuljetusalalla.

Kampanjan päätavoitteina oli kasvattaa tunnettuutta sekä REDGO:n työnantajamielikuvasta että yrityksen toiminnasta ylipäätään, erityisesti raskaan kaluston parissa työskentelevien keskuudessa. Tavoitteena oli myös luoda sähköpostirekisteri alan osaajista, joita voisi lähestyä suoraan, kun verkostossa avautuu työmahdollisuuksia.

Kohdennetulla sisällöllä laadukkaita kontakteja

Kampanja toteutettiin mediatoimisto Nørr3:n kanssa monikanavaisesti Metassa, YouTubessa ja Readpeakissa. Kohderyhmälle suunnatut lyhyet videot ohjasivat liikennettä laskeutumissivulle, josta löytyi pidempi työnantajavideo ja mahdollisuus jättää omat yhteystiedot. Video- ja kuvamateriaali oli Kokemuksia.fi:n tuottamaa.

Kampanjan tulokset puhuvat puolestaan: sähköpostiosoitteita saatiin rekrytointilistalle yli 500. Näistä yli 80 %:lla oli ammattipätevyys, ja kaikilla taustaa raskaan kaluston tehtävistä. Lisäksi kampanjalla saavutettiin erinomainen määrä videoiden katseluita halutussa kohderyhmässä.

”Arvostan Kokemuksia.fi:n projektinjohtoa – heidän kanssaan voi luottaa siihen, että asiat sujuvat mutkattomasti ja toivottu materiaali saadaan helposti. Myös muutospyynnöt videoihin olivat vähäisiä, mikä kertoo laadukkaasta työstä. Voi oikeastaan todeta, että tämä on juuri niin kuin meidän oma hinaus- ja tiepalvelu: hommat hoituvat nopeasti, tehokkaasti ja ammattitaidolla – paikasta riippumatta, ihan missä päin tahansa Suomea ollaan.”

– Markku Sane, REDGO

Ennakoivaa rekrytointia pitkällä tähtäimellä

REDGO näytti kampanjalla mallia kuinka rekrytointia voi ja kannattaa toteuttaa myös ennakoivasti. Sen sijaan, että tavoiteltaisiin työnhakijoita vain juuri silloin kun paikka on auki, REDGO panosti houkuttelevaan työnantajasisältöön, joka jää elämään myös kampanjan jälkeen.

Tarvitsetko apua työnantajamielikuvan rakentamisessa?

Me Kokemuksia.fi:ssä autamme yrityksiä tekemään vaikuttavaa ja pitkäikäistä työnantajaviestintää. Jos haluat, että tulevaisuuden tekijät löytävät teille ajoissa – laita viestiä ja rakennetaan yhdessä juuri teille sopiva kokonaisuus.

myynti@kokemuksia.fi