Kokemuksia.fi julkaisee Suomessa korkealaatuisia ja aitoja asiakastarinoita yritysten todennetuista asiakkaista.

Miksi yrityksesi kannattaa hyödyntää asiakastarinoita?

11.4.2023

Olemme Kokemuksia.fi:llä tuottaneet asiakkaillemme puolueettomia asiakas- ja työntekijäkokemustarinoita avaimet käteen -periaatteella sekä Suomessa että ulkomailla jo yli kuuden vuoden ajan. Tarkoitus on pitää prosessi mahdollisimman kevyenä ja simppelinä sekä asiakkaillemme että haastateltaville. Asiakkaidemme tulee vain pitää kanssamme lyhyt aloituspalaveri, toimittaa meille haastateltavien yhteystiedot ja toiveet materiaaleja ajatellen, ja tarkistaa materiaalit niiden valmistuttua. Muuten me huolehdimme projektista ja toteutuksesta.

Näistä syistä yrityksesi kannattaa hyödyntää asiakastarinoita

  1. Luottamuksen lisääminen: Asiakastarinat ovat todisteita siitä, että tuotteesi tai palvelusi toimivat ja auttavat lisäämään luottamusta brändiäsi kohtaan.
  2. Social proof: Kun potentiaalinen asiakas näkee, että muut ovat hyötyneet tuotteestasi tai palvelustasi, se luo sosiaalista todistusvoimaa ja voi auttaa vakuuttamaan hänet tekemään ostopäätöksen.
  3. Samaistuttavuus: Asiakastarinat ovat henkilökohtaisia ja auttavat ihmisiä tuntemaan yhteyttä brändiisi. Ihmiset voivat samaistua tarinan päähenkilöön ja ymmärtää, miten tuotteesi tai palvelusi voi auttaa heitä.
  4. Erilaistuminen kilpailijoista: Hyvät asiakastarinat voivat auttaa erottumaan kilpailijoista, sillä ne antavat brändillesi persoonallisuuden ja todellisia ihmisiä.
  5. SEO-hyödyt: Asiakastarinat ovat myös hyviä hakukoneoptimoinnin kannalta, sillä ne voivat sisältää avainsanoja ja auttaa parantamaan sivustosi hakukonenäkyvyyttä. Tarinat ja videot yleensäkin nousevat hakutuloksissa paremmin.

Yhteenvetona voidaan todeta, että asiakastarinat ovat tehokas tapa lisätä brändisi luotettavuutta, herättää tunteita potentiaalisissa asiakkaissa, erottua kilpailijoista ja parantaa hakukonenäkyvyyttä.

Uratarinat taas ovat tehokas tapa inspiroida ja motivoida ihmisiä, auttaa yritystä erottumaan kilpailijoista, kasvattaa yrityksen tai henkilön tunnettuutta sekä auttaa rekrytoinnissa.