SYÖ!-viikot on Cityn järjestämä suosittu kampanja, jossa valikoidut ravintolat tarjoavat erikoishintaisia annoksiaan 12 eurolla kahden viikon ajan. Tavoitteena on houkutella uusia asiakkaita kokeilemaan erilaisia ruokapaikkoja edulliseen hintaan ja samalla lisätä osallistuvien ravintoloiden näkyvyyttä.
Kokemuksia.fi tuotti SYÖ!-viikoille asiakastarinan, joka osoittautui arvokkaaksi resurssiksi kampanjamarkkinoinnille.
Asiakastarina auttoi ravintoloiden rekrytoinnissa
Elokuussa 2024 kampanjaan rekrytoitiin uusia ravintoloita sosiaalisen median kampanjan avulla, jossa hyödynnettiin Kokemuksia.fin tuottamaa asiakastarinaa. Kampanjalla pyrittiin ohjaamaan ravintoloitsijoita suoraan SYÖ!-viikkojen yhteydenottolomakkeelle.
Käytössä ollut video esitti aiemmin SYÖ!-viikoille osallistuneen ravintoloitsijan kokemuksia, joka editoitiin osaksi huomiota herättävää kampanjamateriaalia. Videota hyödynnettiin Metan alustoilla kohdistaen mainonta ravintola-alan päättäjille ja työntekijöille.
Kampanjan avulla lisää uusia asiakkaita
Kampanja tuotti erinomaisia tuloksia, etenkin tarkkaan rajattu B2B-kohderyhmä huomioiden:
- CTR (klikkausprosentti): 1,94 %
- CPC (klikkaushinta): 0,16 €
- CPM (1000 näyttökerran hinta ): 3,10 €
SYÖ!-viikkojen kampanjapäällikkö Kim Koistinen oli erittäin tyytyväinen kampanjavideoon ja sillä saatuihin tuloksiin.
”Saimme asiakastarinaa hyödyntämällä ennätyksellisen määrän uusia asiakkaita osallistumaan kampanjaan ensimmäistä kertaa”, Koistinen kertoo.
Asiakastarinoita hyödynnetään myös jatkossa
Autenttisilla kokemustarinoilla saa vakuutettua katsojan uskomattoman tehokkaasti. SYÖ!-viikkojen tiimi aikookin jatkaa asiakastarinoiden hyödyntämistä tulevaisuuden kampanjoissaan.
”Toisten ravintoloitsijoiden jakamat kokemukset SYÖ!-viikoista ovat kullanarvoisia uusille asiakkaillemme. Jatkamme ehdottomasti asiakastarinoiden käyttöä markkinoinnissamme”, Koistinen päättää.
Kokemuksia.fi ja SYÖ!-viikkoja järjestävä City kuuluvat City Digital -konserniin.